Rusza kampania „Serce- dbaj, kontroluj, lecz”

Światowy Dzień Serca jest idealną okazją, aby przypomnieć społeczeństwu, iż warto dbać o serce, w związku z tym kolejna inicjatywa wydawnictwa Warsaw Press we współpracy z Polskim Towarzystwem Kardiologicznym oraz Polskim Towarzystwem Nadciśnienia Tętniczego.
Kampania ukazała się na łamach Gazety Wyborczej jako specjalny dodatek tematyczny. Poruszane są w niej najistotniejsze obszary związane z profilaktyką oraz możliwościami terapeutycznymi. Odnośnie celu obchodów Światowego Dnia Serca rozmawiamy z Prezesem Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego prof. dr hab. n. med. Piotrem Hoffmanem, który zwraca szczególną uwagę na działania prewencyjne i wykształcanie zachowań prozdrowotnych wśród społeczeństwa już od najmłodszych lat. Pytamy także o aktualną, ale jakże istotną kwestię dotyczącą obniżenia finansowania dla większości procedur kardiologii inwazyjnej.
Prezes Polskiego Towarzystwa Nadciśnienia Tętniczego prof. dr hab. med. Krzysztof Narkiewicz wraz z dr n. med. Anną Szyndler wskazują od czego zależy skuteczność terapii w nadciśnieniu tętniczym, a także o ważnej relacji lekarz-pacjent. Kwestię codziennych wyzwań jakie stoją przed Polską kardiologią poruszamy z prof. dr hab. n.med. Wojciechem Drygasem, który nakreśla aktualne statystyki epidemiologiczne dotyczące chorób serca i naczyń. Natomiast, dlaczego o udarze mózgu mówią nie tylko neurolodzy, ale i kardiolodzy oraz jakie wysokie jest ryzyko wystąpienia niedokrwiennego udaru mózgu u pacjentów z migotaniem przedsionków- odpowiada prof. dr hab. n. med. Piotr Pruszczyk.
Na temat cholesterolu, tego czym tak naprawdę jest, jakie ryzyko niesie za sobą oraz jak skutecznie możemy z nim walczyć-rozmawiamy z prof. dr hab. n. med. Arturem Mamcarzem. Wspólnie z dr n. med. Iwoną Ostrowską- Różańską, specjalistą stomatologii zachowawczej zwracamy uwagę na związek higieny jamy ustnej z ryzykiem rozwoju chorób sercowo-naczyniowych. Ponadto, dr n. med. Andrzej Światowiec, kardiolog podpowiada jak podjąć z rozwagą odpowiednią aktywność fizyczną.
Co więcej, Eksperci wskazują czynniki ryzyka chorób sercowo-naczyniowych, podpowiadają z czego powinna składać się zdrowa dieta dla serca oraz jakie składniki wspierają nasze serca na co dzień. Twarzą tego numeru została Kamila Szczawińska, Ambasadorka Kampanii Moda na Serce, która zwraca uwagę na to, iż w natłoku codzienności- kobiety oprócz o troski o serca swoich mężów, partnerów powinny także zadbać o swoje.
Patronem medialnym Kampanii jest serwis ForumKardiologiczne.pl