Zaloguj
Reklama

Co warto jeść, by cieszyć się zdrowym sercem?

Co warto jeść, by cieszyć się zdrowym sercem?
Fot. shutterstock
(0)

Choroby serca wciąż uznawane są za jedne z najczęstszych powodów zgonów na świecie. Jednak zdrowy tryb życia, uprawianie sportu czy odpowiednia dieta mogą sprawić, że będziesz cieszyć się zdrowiem. Przedstawiamy wybrane produkty spożywcze, których stosowanie w odpowiednio zbilansowanej diecie może uchronić przed chorobami serca.

Reklama

Istnieje wiele sposobów na to, żeby ograniczyć zachorowalność. Niepodważalnie najważniejszym czynnikiem jest szeroko pojęty zdrowy tryb życia. Może być to regularna aktywność fizyczna, zrezygnowanie z używek, ograniczenie stresu czy coroczne badania profilaktyczne.

Jednak najprostszą zmianą, która może wpływać pozytywnie na kondycję serca, jest rzetelna obserwacja tego, jak reaguje nasz organizm na spożywane produkty. Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób ostrzega, że jedzenie produktów o wysokiej zawartości tłuszczu, cholesterolu czy sodu może być bardzo szkodliwe dla naszego serca. Dlatego dieta jest odpowiednim podjęciem kroków w celu zminimalizowania ryzyka chorób serca. Oto produkty, które mogą znacząco wpłynąć na kondycję naszego zdrowia.

Szparagi

Szparagi to naturalne źródło kwasu foliowego, który przyczynia się do zapobiegania gromadzenia się aminokwasów (zwanych także homocysteiną) w organizmie. Zbyt wysoki poziom homocysteiny może nieść ryzyko choroby wieńcowej czy udaru.

Fasola, groszek, ciecierzyca oraz soczewica

Wyżej wymienione to rośliny strączkowe, których spożywanie znacząco może obniżyć poziom tzw. złego cholesterolu. Są one ponadto źródłem błonnika, zawierają białko i polifenole przeciwutleniające, z których wszystkie mają korzystny wpływ na serce i ogólny stan zdrowia.

Jagody

Jagody to owoce, które także pełne są polifenoli przeciwutleniających. Ich działanie pomaga zmniejszyć ryzyko chorób serca. Są one doskonałym źródłem błonnika, kwasu foliowego, żelaza, wapnia, witaminy A i witaminy C, a co więcej mają niską zawartość tłuszczu.

Nasiona chia, siemię lniane

Nasiona te są bogatym roślinnym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, takich jak kwas alfa-linolenowy . Pomagają one obniżyć poziom trójglicerydów, LDL i cholesterolu całkowitego. Zmniejszają również ciśnienie krwi i minimalizują nagromadzenie się blaszek tłuszczowych w tętnicach. Kwasy omega-3 pomagają chronić przed zakrzepicą i zaburzeniami rytmu serca.

fot. panthermedia

Gorzka czekolada

Ta informacja z pewnością ucieszy każdego smakosza słodkości. Według naukowców bowiem ciemna czekolada, oczywiście w odpowiednich ilościach, może uchronić przed miażdżycą. Istnieje hipoteza, że zapobiega ona dwóm mechanizmom związanym z miażdżycą: sztywności tętnic i przylegania białych krwinek do ścian naczyń krwionośnych.

Piśmiennictwo
Reklama
(0)
Komentarze